Αποφασισμένοι να αγωνιστούν για την αποκάλυψη των υπευθύνων της κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών και να μην αρκεστούν στη θεωρία του «μοναδικού ανθρώπινου λάθους», που είχε αφήσει να εννοηθεί ο τότε πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι οι μηχανοδηγοί, σχολιάζοντας το πόρισμα των πραγματογνωμόνων για τα αίτια και τις συνθήκες της σύγκρουσης των δύο τρένων που προκάλεσε τον θάνατο 57 επιβαινόντων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85.
Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει πως με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που παραδόθηκε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας «επιβεβαιώνονται πλήρως οι θέσεις του Σωματείου μας για τα πραγματικά αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος».
Οπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί, στα τελικά συμπεράσματα του πορίσματος των εμπειρογνωμόνων αναφέρεται ξεκάθαρα ότι κατά τον χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί, με αποτέλεσμα:
* Να μη λειτουργεί η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και στην ανοιχτή γραμμή, αφήνοντας τον εν υπηρεσία σταθμάρχη ως μοναδικό εποπτεύοντα της πορείας των συρμών, με τον -περιορισμένης εμβέλειας- τοπικό πίνακα χειρισμών του σταθμαρχείου. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η επαρκώς εξοπλισμένη και επανδρωμένη υπηρεσία τηλεδιοίκησης (Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας) θα απέτρεπαν το συμβάν.
* Να μη λειτουργεί το εγκατεστημένο επί της γραμμής και των συρμών σύστημα ETCS, που με την παράλληλη λειτουργία των ελεγχόμενων πεδίων γραμμής και της φωτοσήμανσης θα απέτρεπε με βεβαιότητα το συμβάν και χωρίς την απαίτηση ανθρώπινης παρέμβασης.
* Ο μηχανοδηγός και κατ’ επέκταση η αμαξοστοιχία IC62, εποπτείας του, να είναι αναγκασμένος με εντολή σταθμάρχη να κινείται κατά παράβαση των κανόνων κυκλοφορίας συρμών. Η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η συμμόρφωση του μηχανοδηγού με τους κανόνες κυκλοφορίας συρμών θα απέτρεπαν το συμβάν.
«Οσα περιγράφονται στο εν λόγω πόρισμα είχαν γνωστοποιηθεί πολλαπλώς με εξώδικες διαμαρτυρίες του Σωματείου μας προς όλους τους αρμόδιους φορείς την τελευταία περίοδο. Ως απάντηση λαμβάναμε χλεύη και απειλές. Αντί να υπάρξει από τους υπευθύνους των ως άνω αρμόδιων φορέων η δημόσια παραδοχή των πραγματικών αιτιών του δυστυχήματος, ανακαλύφθηκαν και κυκλοφόρησαν ευρέως όροι άγνωστοι στους σιδηροδρομικούς, όπως η περίφημη “τοπική τηλεδιοίκηση”» σχολιάζουν οι εκπρόσωποι των μηχανοδηγών.
Τηλεοπτικό σόου
Μάλιστα, θυμίζουν το τηλεοπτικό σόου τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου, όταν συνάδελφός τους σταθμάρχης κλήθηκε από στέλεχος του ΟΣΕ σε ζωντανή τηλεοπτική σύνδεση να διακόψει, με τον πλέον άκομψο τρόπο, λέγοντας «τέλος, τέλος», «την αναφορά του στα πραγματικά γεγονότα, όταν επεξηγούσε ότι την τελευταία περίοδο δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση ή “τοπική τηλεδιοίκηση”, αλλά τοπικός χειρισμός. Ετσι, όμως, αποκάλυψε άθελά του την προπαγάνδα αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας, στη λογική της θεώρησης του “ανθρώπινου λάθους”» αναφέρει η ανακοίνωση του Σωματείου Μηχανοδηγών.
Γι’ αυτόν το λόγο καλούν να παραιτηθούν όσοι στοχοποίησαν τους νεκρούς συναδέλφους τους μηχανοδηγούς στις δύο μοιραίες αμαξοστοιχίες. «Την περίοδο εκείνη, μάλιστα, υπήρξε συντονισμένη διαρροή μονταρισμένων ηχητικών, υπηρεσιακών συνομιλιών, σταθμαρχών και μηχανοδηγών, προκειμένου να στοχοποιηθούν και οι νεκροί συνάδελφοι μηχανοδηγοί και να καλλιεργηθεί στην ελληνική κοινή γνώμη ότι το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών οφείλεται αποκλειστικά σε “ανθρώπινα λάθη”. Οσοι προέβησαν σε αυτές τις μεθοδεύσεις πρέπει αυτονόητα να παραιτηθούν, καθώς με την παρουσία τους προκαλούν όχι μόνο τους μηχανοδηγούς, αλλά την ελληνική κοινωνία» τονίζει η ανακοίνωση των μηχανοδηγών.
Αναφερόμενοι στο συμπέρασμα του πορίσματος ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε τον σταθμάρχη ότι αλλάζει γραμμή μετά την αναχώρηση της IC62 από τη Λάρισα, οι συνάδελφοί του διατηρούν σοβαρές επιφυλάξεις, καθώς ακόμα δεν έχουν ακούσει τα ηχητικά από τους εμπλεκόμενους σταθμούς.
Ενισχυτικά καταγγέλλουν ότι από τον Οκτώβριο του 2022 είχε γίνει πλαστογραφία υπηρεσιακών εγγράφων από αγνώστους, με σκοπό να κατηγορηθεί μηχανοδηγός ως αποκλειστικός υπεύθυνος για συγκεκριμένο δυστύχημα και να αποκλειστεί κάθε αστικός ή ποινικός κίνδυνος για άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα, συνδεδεμένα κυρίως με τον ΟΣΕ.
dimokratia.gr