Δύο στους τρεις καταναλωτές έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων και οκτώ στους δέκα κυνηγούν πλέον προσφορές και εκπτώσεις ως «αντίδοτο» στην εκρηκτική άνοδο των τιμών, όπως προκύπτει από έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου, με δείγμα 1.000 καταναλωτές, «χαρτογραφεί» τις συνήθειες του αγοραστικού κοινού με φόντο τον πόλεμο στην Ουκρανία και την επίδραση των ανατιμήσεων. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αυτό που αποτυπώνεται είναι μία ξεκάθαρη τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών.
Ειδικότερα, παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις συνέπειες του πολέμου (π.χ. ανατιμήσεις προϊόντων).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ