728 x 90

Προβληματίζει τον Έλληνα η οικονομία και αλλάζει βασικές συνήθειες

img
ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ - ΑΓΓΕΛIΕΣ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ - ΔΩΡΕΕΣ - ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ: ΤΗΛ. 6930 400836 - 6976 111065 / press@edessaiki.gr

ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ - ΑΓΓΕΛIΕΣ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ - ΔΩΡΕΕΣ - ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ: ΤΗΛ. 6930 400836 - 6976 111065 / press@edessaiki.gr

Κατάφεραν να περάσουν στον Έλληνα το αφήγημα της επισιτιστικής κρίσης όμως δεν θα καταφέρουν ποτέ να γίνουν πιστευτοί από μεγάλο ποσοστό πολιτών αυτής της χώρας.

Ξεκινήσαμε από την υγειονομική κρίση με αποτέλεσμα και φυσικό επακόλουθο να γονατίσουν την αγορά να στοχοποιήσουν τους Έλληνες να προβληματίσουν τα ελληνόπουλα και η χώρα αυτή να είναι άλλο ένα πιόνι των μεγάλων της γης.

Πάραυτα οι Έλληνες συνεχίζουν για άλλη μία φορά να συνεχίζονται εκ των πραγμάτων λόγω οικονομικής δυσχέρειας μειώνουν την μετακίνηση με το αυτοκίνητο, περιμένουν τις εκπτώσεις, ελπίζουν στις black friday, μαγειρεύουν μία φορά στα νοικοκυριά τους

Κόβουν δαπάνες από παντού

Όπως προκύπτει από σύνολο των ερευνών που έχουν διεξαχθεί το τελευταίο εξάμηνο, οι Έλληνες στην πλειονότητά τους δηλώνουν ότι προχωρούν σε μείωση των δαπανών τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Τους πρώτους μήνες, η περικοπή των εξόδων τους, αφορούσε κυρίως σε δευτερεύουσες ανάγκες και αγορές καταναλωτικών αγαθών. Όσο οι πληθωριστικές πιέσεις συνεχίζονται ωστόσο, το «ψαλίδι» στα έξοδα μεγαλώνει.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, πάνω από 8 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας, το ίδιο ποσοστό τις αγορές καταναλωτικών προϊόντων, το 66,4% τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο και το 66% τις μέρες των διακοπών.

«Κόφτης» μπαίνει ακόμη και στις αγορές στο καλάθι του σούπερ μάρκετ όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τη μείωση του όγκου πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο αλλά και στις μεμονωμένες επιχειρήσεις τροφίμων.

Έτοιμοι να μειώσουν τη χρήση του αυτοκινήτου

Ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο σε καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, όπως προκύπτει από την Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες δηλώνουν πλέον έτοιμοι να αλλάξουν συνήθειες εξαιτίας της αύξησης της τιμής της βενζίνης.

Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς δηλώνουν ότι σκέφτονται να μειώσουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο τη χρήση του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας το με τη μετακίνηση με τα πόδια ή τα μέσα μεταφοράς. Παράλληλα 1 στους 5 οδηγούς δηλώνει πως ήδη έχει μειώσει τη χρήση του.

Στρέφονται στην ιδιωτική ετικέτα και τις τοπικές αγορές

Περαιτέρω αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες, η οποία παρατηρήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, καταγράφεται σε έρευνα της Future Consumer Index Ελλάδα 2022, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος.

Συγκεκριμένα το 47% των καταναλωτών δηλώνει ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Παράλληλα το 56% αναφέρει ότι έχει αλλάξει τα brands που αγοράζει, είτε για να μειώσει τα έξοδά του, είτε γιατί επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξει την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους.

Επιπλέον, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα χρήματα για brands που εμπιστεύεται.

Περιμένουν τις μεγάλες εκπτώσεις

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δύο στους τρεις καταναλωτές αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός (όπως π.χ. H Blacκ Friday) για να πραγματοποιήσουν αγορές ενώ περισσότεροι από οκτώ στους δέκα αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τότε.

Έτσι τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, οι έκτακτες εκπτώσεις, ή οι στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β’ διαλογής, αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση τους και αρκετοί καταναλωτές εναποθέτουν τις ελπίδες τους, ή και το άλλοθι για αυξημένη κατανάλωση, σε αυτά.

Ωστόσο, μόλις το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι του 53% που θα ξοδέψει τα ίδια και του 32% που θα ξοδέψει λιγότερα.

Μαγειρεύουν στο σπίτι και μειώνουν τις εξόδους για φαγητό

Όπως προκύπτει από την έρευνα Global Consumer Insights Survey της PwC που διεξήχθη σε 25 διαφορετικές χώρες, το 46% των καταναλωτών σχεδιάζει τους επόμενους μήνες να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι του ενώ το 41% θα πραγματοποιήσει κατ’ οίκον περισσότερες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία.

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2022, ο αριθμός των πελατών μειώθηκε για το 52,9% των καταστημάτων εστίασης ενώ οι ποσότητες των παραγγελιών για το 63,7% των επιχειρήσεων σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο.

primenews.press