728 x 90

Είμαστε ότι τρώμε, αλλά και ότι… νιώθουμε

  • In ΑΡΘΡΑ
  • 19:29 PM, Sunday 25th September 2022
img
ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ - ΑΓΓΕΛIΕΣ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ - ΔΩΡΕΕΣ - ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ: ΤΗΛ. 6930 400836 - 6976 111065 / press@edessaiki.gr

Γράφουν οι Δρ Χρήστος Μπιμπίτσος & Γεώργιος- Στ. Καραμπόλας*

ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ - ΑΓΓΕΛIΕΣ - ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ - ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ - ΔΩΡΕΕΣ - ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ: ΤΗΛ. 6930 400836 - 6976 111065 / press@edessaiki.gr

«Είμαστε ότι τρώμε!», αλλά και «ότι νιώθουμε!». Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι ένα ενιαίο σύνολο, με πολλά διαφορετικά υπο-συστήματα τα οποία, για να είμαστε υγιείς και ευτυχισμένοι, χρειάζεται να βρίσκονται σε ισορροπία και αρμονία. Η ισορροπία αυτή βέβαια, όπως ακριβώς συμβαίνει στη φύση και στις σχέσεις μας, είναι δυναμική. Συνεχώς συμβαίνουν αλλαγές που διαταράσσουν αυτήν την ισορροπία και χρειάζεται να αναλάβουμε τις ανάλογες ενέργειες για να την επαναφέρουμε. 

Η διατήρηση της ισορροπίας λοιπόν, είναι μία καθημερινή υπόθεση. Κάθε μέρα χρειάζεται να φροντίζουμε και να δημιουργούμε εμείς οι ίδιοι μας τις κατάλληλες συνθήκες ευεξίας και ευημερίας, αναλαμβάνοντας συνειδητά αυτήν την ευθύνη. Στη βάση αυτής της ολοκληρωμένης προσέγγισης ψυχο-σωματικής υγείας βρίσκεται φυσικά η διατροφή μας, αλλά και οι σκέψεις μας, οι οποίες επηρεάζουν τη διάθεσή μας και την συναισθηματική μας κατάσταση. Το τί τρώμε, το τι και πως καταναλώνουμε γενικότερα, αλλά και το πώς σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας, τους ανθρώπους γύρω μας και τα γεγονότα της ζωής μας είναι ΟΛΑ πολύ σημαντικά για να έχουμε θετική διάθεση, να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας σε όλες τις δράσεις μας και, τελικά, να μπορούμε να αποκτούμε και απολαμβάνουμε αυτά που θέλουμε. 

Το να εστιάσουμε την προσοχή μας στη διατροφή και στις διατροφικές μας συνήθειες είναι ένα πρώτο, πολύ σημαντικό βήμα για να μπορέσουμε, για παράδειγμα, να χάσουμε κάποια περιττά κιλά ώστε να νιώσουμε πιο όμορφα για την εμφάνισή μας και το σώμα μας. Όμως, για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε τον πλήρη έλεγχο της φυσικής και ψυχολογικής μας κατάστασης, χρειάζεται να δούμε τη ζωή μας πιο σφαιρικά. Να έρθουμε σε μία βαθύτερη επαφή με το νου και το σώμα μας, να αντιληφθούμε τη στενή σχέση και αλληλεπίδραση που υπάρχει μεταξύ των βιολογικών, νοητικών και ψυχολογικών διεργασιών μέσα μας και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες, δράσεις και αλλαγές που θα στοχεύουν όχι μόνο στο τι υπάρχει κάθε μέρα στο πιάτο μας, αλλά και στο είδος και το περιεχόμενο των σκέψεων που, συνήθως αυθόρμητα, πηγάζουν από μέσα μας (οι λεγόμενες «αυτόματες» σκέψεις), επηρεάζοντας τη διάθεση και τη συμπεριφορά μας.    

Ας δούμε όμως την «πρακτική» πλευρά του θέματος της προσωπικής μας ευημερίας, αν και το κάθε πρόσωπο είναι μοναδικό και, επομένως, οι γενικές αρχές που περιγράφουμε εδώ χρειάζεται να συζητηθούν και εξειδικευτούν για τον καθένα, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχει και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του. Αν αναρωτηθείτε γιατί κάποια από τα όνειρά σας παραμένουν ανεκπλήρωτα, θα αναγκαστείτε να σκεφτείτε για τον εαυτό σας και ίσως ανακαλύψετε ότι «δεν σας ξέρετε καλά!» Για να επιτύχουμε έναν στόχο που επιδιώκουμε, χρειάζεται να γνωρίζουμε γιατί είναι σημαντικός για εμάς. Και για να ξέρουμε γιατί είναι σημαντικός για εμάς, χρειάζεται να γνωρίζουμε αρκετά καλά τον εαυτό μας. Δηλαδή ποιες είναι οι αξίες μας, οι προτεραιότητές μας, τα «δυνατά» μας σημεία και οι «αδυναμίες» μας, τι μας παρακινεί και για το οποίο θα ήμασταν διατεθειμένοι να αφήσουμε την ασφάλεια του σπιτιού μας και να αναλάβουμε δράση. Η γνώση των προτιμήσεών μας είναι πολύ σημαντική καθώς, για να νιώσουμε ένα υψηλό αίσθημα ευεξίας, χρειάζεται να αντλήσουμε από τη ζωή μας αρκετές δόσεις χαράς και ικανοποίησης. Και αυτή η χαρά και ικανοποίηση προκύπτει από δράσεις οι οποίες είναι σημαντικές για εμάς. Θα πάρουμε χαρά συναντώντας ένα αγαπημένο μας πρόσωπο, αλλά η χαρά αυτή θα είναι ακόμη μεγαλύτερη αν συζητήσουμε μαζί του κάτι που μας ενδιαφέρει και μας ευχαριστεί. Επίσης, θα νιώσουμε πληρότητα από ένα γεύμα όταν αυτό έχει μία ποικιλία γεύσεων που μας αρέσουν και, επίσης, είναι σερβιρισμένο μ’ έναν τρόπο και σ’ ένα περιβάλλον που μας κάνει να νιώθουμε όμορφα και άνετα. Ότι είμαστε ξεχωριστοί. Αυτός είναι και ο λόγος που οι δίαιτες που δίνουν οι διατροφολόγοι στους πελάτες τους διαμορφώνονται μετά από αρκετή συζήτηση μαζί τους και με βάση τις γευστικές προτιμήσεις τους, τις διατροφικές τους συνήθειες, ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο μαγειρεύουν και απολαμβάνουν τα φαγητά τους.   

Αυτό που ονομάζουμε καθημερινή ρουτίνα είναι σημαντικό για την ψυχοσωματική μας ισορροπία και, συνήθως, εμπεριέχει σύντομες ιεροτελεστίες οι οποίες συνδέονται με την ικανοποίηση που απολαμβάνουμε από τη ζωή μας. Απολαμβάνετε το ίδιο έναν καφέ σε μία μεγάλη ή μικρή κούπα; Προτιμάτε να παίρνετε πρωινό μόνοι σας ή με παρέα (με μία συγκεκριμένη παρέα); Αν και όλες αυτές οι μικρές και αγαπημένες συνήθειες είναι πολύ σημαντικές για την καθημερινή μας ευημερία, συνήθως σπάνια σκεφτόμαστε για το πώς μπορούμε να τις εντάξουμε μ’ έναν δημιουργικό τρόπο στη ζωή μας. Και ένας καλός τρόπος είναι καταρχήν να τις αναγνωρίσουμε. Να σκεφτούμε ποια είναι αυτά τα πράγματα, τα πρόσωπα και οι δράσεις που ομορφαίνουν τη ζωή μας και να τους δώσουμε την αξία και προτεραιότητα που αξίζουν.    

Το παιχνίδι των αλλαγών (μικρές ασκήσεις για μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας):  
Σκεφτείτε ότι μπορείτε να κάνετε ένα διάλειμμα από την εργασία σας και τις καθημερινές ασχολίες σας για έναν μήνα και για το διάστημα αυτό θα έχετε αρκετά χρήματα ώστε να μπορείτε να κάνετε σχεδόν ό,τι θέλετε. Πως θα θέλατε να περάστε αυτό το χρονικό διάστημα; Με ποια πρόσωπα; Σε ποια μέρη; Πώς θα περνούσατε τον χρόνο σας; Τι θα τρώγατε και πίνατε; Τι είδους αγορές θα κάνατε; Τί μέτρα θα θέλατε να πάρετε ώστε να προστατέψετε την ψυχική και σωματική σας υγεία; Τι συμπεραίνετε κάνοντας αυτήν την άσκηση (κατά προτίμηση κρατώντας κάποιες σύντομες σημειώσεις); Και μία ερώτηση “bonus” ☺: Το πρόγραμμά σας θα περιλάμβανε κάποιες ώρες καθημερινής άσκησης, όπως τρέξιμο, κολύμπι ή γυμναστήριο;   

---

📍 Ο Δρ Χρήστος Κ. Μπιμπίτσος είναι Συμβουλευτικός ψυχολόγος και ο Γεώργιος-Στυλιανός Καραμπόλας Κλινικός Διαιτολόγος-MSc. Από κοινού και αξιοποιώντας τα δεδομένα της σύγχρονης έρευνας, έχουν αναπτύξει το Πρόγραμμα «Απόλυτη Ευεξία» που αποτελεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση υγιεινής διατροφής, ρύθμισης βάρους και ψυχολογικής ενδυνάμωσης με μακροχρόνια αποτελέσματα. 
Για πληροφορίες και ραντεβού: 2381 181050 και 6944 252208. 

📍 Ο Καραμπόλας Γεώργιος - Στυλιανός είναι:
MSc Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Master στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία και την Κλινική Διατροφή 
Ειδικός με Πιστοποίηση Διατροφογενετικής στην Εξέταση DNA 
Καραμήτσου 7, Έδεσσα 
ΤΗΛ: 23811 81050 & 6975 820099